Met de handige AI-tool Sleak maak je in een handomdraai een klantenservicechatbot voor je website. Je klanten krijgen dan op elk moment van de dag meteen antwoord op hun vragen! Deze week is Sleak 2.0 uitgekomen. In dit blog lees je alles over de nieuwe functies van Sleak. Wil je meer weten over deze superhandige AI-tool in het algemeen? Bekijk dan onze geüpdate toolpagina.
De aankondiging van Sleak 2.0 op Linkedin
Wat zijn de nieuwe functies van Sleak?
De livestream is momenteel nog niet terug te kijken. Ook is er op de website van Sleak nog geen blog verschenen waarin de nieuwe functies worden beschreven. Gelukkig staat bij de verschillende abonnementen al wel een overzicht van de nieuwe functies. Die komen voor bij het premium- en expertabonnement. Dit zijn de nieuwe functies:
- Human handoff
- Conversation starters
- Link previews
- Bedrijfsdetectie
- Order status API
- Productaanbevelingen
Hieronder bespreken we de functies wat uitgebreider.
Nieuwe functies in het premiumabonnement
De eerste nieuwe functie is “Human handoff”. Dat houdt in dat de chatbot AI uitschakelt als hij het antwoord op een klantvraag niet weet. De klant vult een mailadres in. Een medewerker helpt hem dan verder, waarbij de klant via de mail op de hoogte wordt gehouden.
De volgende functie uit de lijst is “Conversation starters”. Dat zijn vakjes in het beginscherm van de chat, waarin een paar veelgestelde vragen staan. Als bijna alle klanten bijvoorbeeld vragen waar de showroom is, hoeft niet iedere persoon die vraag apart uit te typen. Via het knopje stellen ze de vraag in één muisklik. Dat scheelt tijd en moedigt de klant ook aan om de chatbot eens te proberen. Als dat gebeurt, heb je weer een grotere kans op blije klanten en hogere inkomsten.
De derde functie wordt omschreven als “Link previews”. Vanaf nu kunnen klanten de links die de chatbot stuurt, onderin zijn bericht alvast bekijken in een “preview”.
De laatste nieuwe functie van het premiumabonnement is bedrijfsdetectie. In het overzicht van de gesprekken die je chatbot heeft gevoerd, krijg je nu meer informatie over het bedrijf dat met de chatbot heeft gepraat. Ook zie je welk gesprek dat dan precies was. Op deze manier houd je eventuele concurrenten of partners in de gaten!
Nieuwe functies in het expertabonnement
Onder het expertabonnement vallen alle functies van het premiumabonnement (dus ook de bovenstaande nieuwe functies). Daarnaast zijn er nog een paar nieuwe opties. De eerste is “Order status API”. Vanaf nu kun je de chatbot linken met het systeem dat pakketjes verwerkt. Op die manier kan de chatbot klanten ook helpen bij vragen over de verzendstatus. Ook andere tools kunnen op deze manier met je chatbot worden gekoppeld voor extra klantenservice!
Als laatste geeft je chatbot bij dit abonnement nu productaanbevelingen. Dat is handig als klanten erg twijfelen of door de bomen het bos niet meer zien. En wie wordt nou niet overtuigd door een persoonlijke assistent die je helpt bij het kiezen van de perfecte producten?
Ik vroeg bijvoorbeeld welk abonnement van Sleak ik het beste kon kiezen als ik meerdere chatbots wilde maken en kreeg dit antwoord:
Sleak 2.0 biedt een zestal nieuwe functies waarmee je je klantenservice nog verder kan verbeteren. Of het programma verder ook verbeterd is, zal binnenkort blijken als de livestream of een blog daarover beschikbaar worden gemaakt. Voorlopig kun je zelf het beste kijken wat voor nieuwe functies je in Sleak kunt vinden!